Sungguh Aku Rinduuu…

“Manisnya ukhuwah pabila bertemu dan berpisahnya kerna Allah…..”

 

Sungguh aku rinduuu untuk mencium, memeluk & menidurkan si ebab baby Ilman…

Melihatnya tidur terlentok dibahuku sambil menghisap jarinya yg bam-bam itu…..

Membuat hati ini benar-benar jatuh sayang padanya…

Rinduuu untuk bersembang panjang dengan sahabat karib dari kecik (Aisyah Suhaimi) sampai ke subuh, sambil melihatnya membuat chocolate moist…

Teringat aku dibawa Azzahra makan roti canai yang sedap di bawah jambatan, kemudian dibelanjanya aku makan kek strawberi cheese plak & dibawa melawat kubur atuknya…

Lewat tengahari makan pula bihun Hidayah Romazi sambil rancak berborak…

Terkenang pada sedapnya Nasi Lemak & Oreo Cheese Ball K.Chik…

Rinduuu pada keriuhan suasana saat kami (Gen-10 sahibah MATRI) berkumpul di rumah Nasyrah Bakri…

Sungguh aku teringat-ingat akan kelazatan spaghetti & laksa Perlis Nasyrah…

 

Pada semua itu, aku rinduuu pada tautan ukhuwah ini…..

Kini baru ku faham mengapa ummi ku acapkali bercerita kepadaku betapa seronoknya beliau menziarahi sahibah2nya setiap kali cuti hujung minggu semasa beliau belum walimah dahulu…

Kini aku fahami & merasai sendiri kemanisan ukhuwah itu…..

 

Terima kasih Allah kerna memberi ku kesempatan untuk merasainya…..

Terima kasih kerna memperkenankan hajatku untuk menziarahi mereka…

Terima kasih kerna memberiku kesempatan untuk menghayati jalinan kasih-sayang ini…..

Alhamdulillah… Alhamdulillah… Alhamdulillah…

 

 

PhotoGrid_1378114371416[1]

Baby Ilman soleh.. rinduuunyee mak ngah pada Ilman…

PhotoGrid_1378114494048[1]

Abang Fateh soleh yg suka bergambaqq.. fotogenik sungguh! uhuk~

PhotoGrid_1378113327754[1]

Bersama sahabat2 tersayang…

PhotoGrid_1378307332234[1]

PhotoGrid_1378307464356[1]

Jalan-jalan cari makan di Kuala Pegheliihh wif Zarifah & Fiza Hamdan! =D

PhotoGrid_1378307835993[1]

Sungguh aku rinduuu pada mereka! >.<

PhotoGrid_1378112981186[1]

Sahabat2 ku yg disayangi & dirindui dunia & akhirat…

In memory…

27 Ogos – 1 Sept 2013.

:: Ipoh – Alor Setar – Jitra – Kangar – Beseri – MATRI – Kuala Perlis – Padang Besar ::

 

Lots of LOVE,

-KMS-

Leave a Reply

