=,( 1 Liter Of Tears ),=

Assalamualaikum & salam sayang pembaca yg dikasihi. =)

 

Sejak akhir2 nie mcm2 perkara sedih & gembira berlaku..

Pernah 2 minggu lepas saya rasa sangat2 sediiihhh…

Saya pun x tahu ape puncanya tiba2 perasaan tue dtg..

mase tue saya nak solat zohor…

Air mata turun dgn lajunya semasa saya sedang solat…

Seusai memberi salam terakhir, saya x dpt lg membendung

perasaan ini…

Saya menangis…dan menangis…..semahu-mahunya…

Saya mengadu pada Allah…

Kerana saya yakin DIA yg lebih tahu 

ape yg ada dlm hati saya pada saat itu.

Selepas saya berdoa & air mata ini telah kering,

Saya rasa sgt2 lega saat itu…

 

Buat sahabat2 yg dikasihi,

jika kalian pernah rasa terlalu sedih, kecewa, susah 

& deritanya hidup kalian,

Menangislah sepuasnya…luahkan semuanya…

Mengadulah padaNYA…merintih seperti anak kecil…

Jangan dipendam perasaan itu…

ianya tidak salah utk menangis kerana Rasulullah SAW sendiri

pernah menangis ketika

isteri kesayangannya, Saidatina Khadijah R.A wafat…

 

Pabila sampai 1 tahap kita merasakan

yg kita tidak mampu lg menanggung beban, ujian 

mahupun dugaan hidup,

Jgnlah sesekali kita berputus asa & menyerah kalah

Kerana kita ade Allah! DIAlah saja tempat kita bergantung,

tempat utk kita mengadu & meminta pertolongan.

DIA sajalah yg boleh menolong kita..

dan DIA sgt suka hamba2NYA dtg & mengadu padaNYA.

Manusia mgkin akan bosan bila kita kerap mengadu pada mereka,

malah mungkin tidak memahami kesusahan & keperitan 

yg kita alami.

Namun sebaliknya, ALLAH tidak pernah jemu mendengar rintihan

hamba2NYA,

dan DIA sentiasa dekat dgn kita…

 

 

YA ALLAH…

Ampuni dosa-dosaku,

dan dosa ahli keluargaku…

ingatkan kami apa yg kami terlupa,

sedarkan kami apa yg kami terlalai,

tetapkan iman kami dlm agamaMU,

tunjukkan kami jalan yg lurus,

jalan yg telah dilalui oleh para Nabi & Rasul,

para sahabat, para ulamak, & para solihin…

permudahkan urusan dunia & akhirat kami YA ALLAH,

Kurniakan kami pengakhiran yg baik,

dan matikan kami dlm keadaan ENGKAU redha kpd kami,

& izinkan kami menjadi tetamu syurgaMU…

Amin Ya Rabbala’lamiiinnn…

 

1 Liter of Tears…

 

touching word

Nice kan kata-kata nie? =)

Til then, wassalamu…

Advertisements

=,( Forgive Me ),=

 

I’m about to lose the battle and cross the line
I’m about to make another mistake
And even though I try to stay away
Everything around me keeps dragging me in
I can’t help thinking to myself
What if my time would end today, today, today?
Can I guarantee that I will get another chance
Before it’s too late, too late, too late

[Chorus]
Forgive me
My heart is so full of regret
Forgive me
Now is the right time for me to repent, repent, repent

Am I out of my mind?
What did I do? Oh, I feel so bad!
And every time I try to start all over again
My shame comes back to haunt me
I’m trying hard to walk away
But temptation is surrounding me, surrounding me
I wish that I could find the strength to change my life
Before it’s too late, too late, too late

I know O Allah You’re the Most-Forgiving
And that You’ve promised to
Always be there when I call upon You
So now I’m standing here
Ashamed of all the mistakes I’ve committed
Please don’t turn me away
And hear my prayer when I ask You to

 

>> Beautiful Words <<

Dear sisters,

Are you crying right now? Or are you feel sad?

If you feel sad, here are some of beautiful words that may help motivate you and wipe your tears. Those words really inspiring and comforting me. Hope they will give you the same. 🙂

 

 

You have something that they don’t have. So, be proud! ^^

 

I’m sorry… =,(

 

Subhanallah~ =,)

 

Fighting!!!

 

Say the word every second; Alhamdulillah~ =)

 

“Bersabarlah duhai hati”

 

Put your trust in HIM 🙂

 

 

 

🙂

 

 

 

 

 

Believe in HIM!

 

One step you come to Allah, 1000 steps Allah comes to you! Subhanallah~ 🙂

 

 

Its your choice.

 

 

Keep calms my dear, Allah knows best! Believe in HIM! =,)

 

 

Ameeennn Ya Robbal A’lamin~

 

Smile and always think positive! You will be blessed!  =)

= You Made Me Calm =

What else can I say? I’ve fall in ♥ with u. Miss Tulips.

 

 

Purple, my favorite color!

 

 

= Rainbow color =

 

 

 

 

 

> Red Tulips <

 

 

 

 

 

 

 

 

Lovely colors ^_^

and

.

.

.

.

.

One of the beautiful creatures Allah have created. Subhanallah… ^_^

 

 

pss : I wish I had all this… Tamakkah saya?  *_*

 

= Pavlova : My 1st Experienced in Baking =

Assalamulaikum WBT…

Sempena birthday my brother ari nie, x tau kenapa tetiba diri nie gataiii tgn nk baking plak.. 😉 Padahal diri nie sgt laa jahil bab baking2 nie..selalu dok makan kek orang jee.. x penah pun terpikiaQ nak buat kek sendiri..Punya laa x tahu langsung pasaii baking2 nie, boleh plak saya gie tanya soalan2 ‘cerdik’ kt sifu..dia mesti gelakkan saya. buat malu jee! =.=  Bukan apa, honestly saya cuak sangat nak buat kek nie. Takut tak jadi! Allah saja yang tahu tahap kecuakkan saya tue.  Tapi dek kerana kesungguhan yang tinggi untuk menguji potensi saya dalam baking nie, saya pun teruskan juga. Orang cakap, kalau tak belajar, sampai bila pun tak pandai kan?

At first sebenarnya plan nk buat Cheese Blueberry Cake tp kt sini mmg x kn dpt laa buah blueberry tue..yg ade nye pn blueberry jam jee… -.-‘ Tapi saya tetap x putus asa. Saya cuba cari resepi kek yang mampu dicari bahan-bahannya. Then saya jumpa laa resepi Pavlova nie. Memang bahan-bahannye simple jee cuma kena teliti jee masa buat adunan tue. Namanya pun indah. Pavlova. ^^

Dengan lafaz Bismillah, selawat dan doa, saya pun mulakan projek saya. Alhamdulillah Allah permudahkan saya untuk mendapatkan semua bahan kek tersebut. Then saya terus balik umah cepat-cepat sebab excited sangat nak tengok hasilnye. Kihkihkih. Tapi kan, kalaulah ada sifu yang pantau saya buat kek nie mesti dia dah tertido tengok saya. Mana tak nya, berjam-jam saya duk siapkan projek nie..Saya rasa saya nie ibarat kura-kura dalam sebuah perlumbaan. Siput sedut pun boleh lintas saya. Saya sendiri pun rasa penat nak menyiapkannya. Hampir saja saya berputus asa. Huhu~ Tapi kan, bila tengok hasilnya, hilang semua penat lelah tue! Alhamdulillah, walaupun tak secantik kek orang yang dah expert, namun bila dengar komen dari juri-juri tak bertauliah, saya rasa berbaloi usaha saya! Kalau saya tak halang dorang, rasanya dah lama licin kek tue di kebasnya. Tak merasalah orang kat belakang. =D

Ok lah, saya pun dah penat. Kita layan je laa gambar kat bawah nie ekk.

Pavlova Strawberry. Hiasan jee strawberry, dlm plain jee~ 🙂

 

 

Sebagai hiasan saya guna buah strawberi & anggur. Nak letak kiwi sekali pun boleh. Saya tak letak sebab kiwi mahal sangat. 🙂

 

 

Rasanya hampir sama dengan marshmallow tapi mestilah Pavlova lagi sedaappp! 😉

 

Lastly saya nak ucapkan jutaan terima kasih pada sifu saya, Kak Irma kerana sabar menjawab soalan-soalan cepu emas saya & memberi tunjuk ajar serta nasihat. =)  Ok, selamat mencuba!